- Objavljeno: 26.09.2013.
Potpredsjednik Vlade Branko Grčić: Razvoj prometne infrastrukture izravno utječe na gospodarski i društveni razvoj zemlje
„Razvoj prometne infrastrukture izravno utječe na gospodarski i društveni razvoj cijele zemlje i njezinih građana. To je ključ međuregionalnog povezivanja. Primjerice, izgradnju Pelješkog mosta potrebno je promatrati i iz drugog kuta, a ne samo kao na prometno povezivanje hrvatskog juga. Pelješki most znači razvoj Pelješca i otoka Korčule, kao i dubrovačkog primorja. To znači i razvoj turizma i svih popratnih gospodarskih grana“, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić na predstavljanju projekta izrade Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske, upriličenom u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.
Riječ je o jedinstvenom programskom dokumentu koji će definirati smjer razvoja prometnog sustava Republike Hrvatske u razdoblju 2014. - 2030.
Nacrt tog dokumenta izradit će se kroz drugi, od ukupno tri ugovora, kojima se izrađuje Strategija prometnog razvoja Republike Hrvatske, a ovom prigodom je Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva prometa i infrastrukture, prvi put javnosti predstavio i duh buduće Strategije i reforme.
„Vizija prometne politike ove Vlade razvoj je moderne prometne infrastrukture, koja će služiti razvoju gospodarstva i turizma, potrebama stanovništva i integraciji Hrvatske u prostor Europske unije. Kao prometne prioritete definirali smo područje željezničke infrastrukture, riječnih i morskih luka, kao i područje cestovne infrastrukture u dijelovima uskih grla. Mi o sustavu ne promišljamo samo na razini građenja infrastrukture, već pažnju pridajemo i organizaciji prometa, organizaciji svih aktivnosti i prometnih usluga“, naglasio je ministar Hajdaš Dončić te kazao kako je, osim razvoja infrastrukture, potrebno unaprijediti usluge prijevoza u svim vrstama prometa i okrenuti se razvoju novih vrsta prometa.
“Buduća Strategija bit će temelj za sveobuhvatni, integrativni, intermodalni, razvojni i društveno odgovoran prometni sustav“, zaključio je ministar i naglasio kako se svi projekti u prometu ne mogu realizirati u godinu dana ali uspostavljamo sustav, kriterije i ciljeve i rezultati toga će biti trajni.
O važnosti financiranja razvoja Hrvatske iz sredstava EU unije na predstavljanju Strategije, također financirane kroz Operativni program Promet 2007 – 2013, kao dio IPA IIIA programa EU, govorili su veleposlanik Branko Baričević, Šef Predstavništva Europske komisije u RH i Nataša Mikuš Žigman, ravnateljica Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU).
O detaljima izrade Strategije i onome što je dosad postignuto uzvanicima je govorila Katarina Čop Bajde, voditeljica projekta i načelnica Sektora za fondove EU Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. „Do sada smo na temelju podataka i potreba samih sektora izradili nacrte šest sektorskih prometnih strategija, a prvi puta, među pet postojećih sektora, u Strategiju će biti uvršten i šesti sektor, Sektor javnog, gradskog, prigradskog i regionalnog prometa“.
Uz ovaj projekt kojim će se izraditi Nacrt Strategije prometnog razvoja čiji se završetak očekuje u veljači 2014. godine, u planu je i projekt izrade Prometnog modela RH te završetak projekta Strateške procjene utjecaja na okoliš.
Projekt „Strategija prometnog razvoja Republike Hrvatske“ provodi tvrtka IDOM u konzorciju s OTP Hungaro – Projekt, a vrijednost ugovora iznosi 331.900 eura.
Galerija: