- Objavljeno: 09.11.2017.
614 milijuna kuna EU sredstava za brža putovanja vlakom od Zaboka do Zagreba i nastavak investicijskog ciklusa u željeznicu
Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za modernizaciju i rekonstrukciju 24 kilometra željezničke pruge od Zaprešića do Zaboka, kojim se osiguralo 614 milijuna kuna bespovratnih sredstava za provedbu projekta, a kojim će skratiti vrijeme putovanja od Zaboka prema Zaprešiću i Zagrebu, potpisan je u četvrtak 9. studenog 2017. godine na željezničkom kolodvoru u Zaboku.
Ugovor su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU, Tomislav Petric te predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić nakon što je, podsjetimo, 19. listopada ove godine sufinanciranje projekta europskim novcima odobrila i Europska komisija.
„Zaprešić-Zabok jedna je od najprometnijih dionica, kojom se mjesečno, u prosjeku, preveze oko 100 tisuća putnika. Upravo nam je to poticaj da i dalje planiramo i provodimo ovakve projekte, obnavljamo i gradimo pruge po kojima će brže moći voziti i putnički i teretni vlakovi.“, rekao je prilikom potpisivanja Ugovora ministar Oleg Butković te dodao kako se s tim ciljem nastavlja nabava novih vlakova, kao i veliki investicijski ciklus u željeznicu. Osim toga, ministar je naglasio da je ovim potpisanim ugovorom premašen iznos od 8 milijardi kuna ugovorenih projekata iz fondova EU, a velik broj njih čine upravo željeznički projekti te najavio radove na projektu modernizacije Zaprešić-Zabok iduće godine.
Ispred Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, svečanosti je prisustvovao državni tajnik Velimir Žunac koji je u ime Upravljačkog tijela čestitao potpisnicima te istaknuo važnost ovog projekta koji će značajno pridonijeti poboljšanju prigradskog prometa Grada Zagreba, ali i povećati konkurentnost željezničke mreže na području Hrvatske.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić rekao je da Željeznica u Zagorju ima dugu tradiciju, a modernizacijom ove dionice omogućit će se njeno cjelovito uključivanje u sustav prigradske željeznice na širem području grada Zagreba.
Kroz projekt je planirana i rekonstrukcija čak 7 kolodvora i stajališta, uključujući i kolodvor Zabok, gdje će se razdvojiti dijelovi namijenjeni putničkom i teretnom kolodvoru. Kroz projekt će se na svim kolodvorima i stajalištima izgraditi i parkirališta za automobile te držači za bicikle, a smještajem postaja javnog autobusnog prijevoza uz željezničke postaje, omogućit će se bolja povezanost, a time i građanima jednostavnija i brža putovanja.