Potpredsjednik Grčić u Novskoj : Obnovom željezničkih pruga jačamo gospodarstvo

Slika /arhiva/SLIKE/NOVSKA-9_4_2014_1.jpg

Cilj nam je ojačati konkurentnost hrvatskog gospodarstva, cilj nam je osigurati sigurniji i kvalitetniji željeznički prijevoz. Čuli ste danas, gotovo 600 milijuna eura, odnosno 4,5 milijardi kuna bit će  uloženo samo u ovu dionicu i to je zaista ogroman doprinos željeznicama, a  time i gospodarskom rastu Hrvatske. Ovo je indirektan doprinos jačanju gospodarstva, smanjenju nezaposlenosti naših ljudi koji se mogu uključiti u provedbu projekata, oporavku građevinskog sektora koji je najviše stradao u proteklih pet, šest godina i pratećih industrija, naglasio je potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić u Novskoj na prezentaciji „Pripreme projekta i ostale projektne dokumentacije potrebne za unaprjeđenje i obnovu željezničke pruge Dugo Selo – Novska, faza 2. i 3.“ kojim će se izraditi glavni projekt i ostala dokumentacija potrebna za ishođenje građevinskih dozvola za obnovu postojeće i izgradnju 84 kilometara nove dvokolosiječne pruge po kojoj će se prometovati 160 kilometara na sat. Ukupna vrijednost izrade projekata je 10,2 milijuna eura od čega 85 posto financira EU, a 15 posto Vlada RH.
 

Potpredsjednik Grčić istaknuo je i da su u provedbi projekti ukupne vrijednosti veće od 450 milijuna eura, koliko iznosi alokacija za RH iz fondova EU u prvih šest mjeseci članstva u 2013. godini, a  koje planiramo ugovoriti do ljeta ove godine. Naglasio je i da nas čeka ogroman posao u pripremi projekata, ali i ogromna korist. Projekti u željeznici pripremaju se godinama, pa je samo za pripremu projekta i izradu projektne dokumentacije potrebne za unaprjeđenje i obnovu željezničke pruge Dugo Selo – Novska rok 36 mjeseci. Uz državu, u pripremi projekata bitna je uloga lokalne samouprave, nevladinih udruga i poduzetnika; zajedničkim naporima mogu se postići i najbolji rezultati u korištenju europskih sredstava.
 

Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture istaknuo je kako su ovako velika infrastrukturna ulaganja moguća uz podršku Europske unije, koja već dugi niz godina, prvo kroz pretpristupne programe ISPA i IPA,a sada i kroz strukturne instrumente ulaže neprestane napore u modernizaciju prometne infrastrukture, što će Republiku Hrvatsku brže i lakše približiti stupnju razvoja prometne povezanosti na kojem se nalazi većina članica EU.
 

Ovim projektom obnovit će se i izgraditi ukupno 95 kilometara pruge, od čega 84 kilometara potpuno nove dvokolosiječne pruge, modificirati će se šest kolodvora i dvanaest stajališta i obnoviti 24 mosta te će po završetku projekta ovo biti pruga koja će udovoljavati standardima EU i imati najmoderniji sustav za praćenje prometa, odnosno europski sustav za nadzor nad vlakovima – ETCS razine 1.

 „Upravo smo na tragu politika EU postavili jasne prioritete, a to je modernizacija željeznica s ciljem uspostave djelotvornog i konkurentnog prometnog sustava. Da je to prioritet Vlade RH potvrđeno je  donošenjem Odluke o osnivanju Povjerenstva za željeznice, čiji je prioritet revitalizacija riječkog prometnog pravca i restrukturiranje željezničkog prometnog sustava.“, istaknuo je u Novskoj, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, važnost modernizacije željezničkog sustava u RH, što pridonosi ostvarenju prvog prioriteta Operativnog programa Promet 2007. – 2013..

 „Procjenjuje se da bi obnova postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Novska stajala ukupno 572, 5 milijuna eura, radovi bi mogli početi 2017. i završiti do 2021. godine.“, istaknuo je Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture i naglasio kako ih do tada ipak očekuje još puno posla na pribavljanju različitih odobrenja i dozvola i na otkupu zemljišta. 
 

Uz potpredsjednika Vlade i ministra regionalnog razvoja i fondova EU te zamjenika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, događanju su prisustvovali članovi Uprave HŽ Infrastrukture, predstavnici španjolskog i francuskog veleposlanstva, zamjenik županice sisačko-moslavačke Ivan Nekvapil te gradonačelnici i načelnici gradova i općina na trasi pruge.
 

Uz projekt pripreme projektne dokumentacije potrebne za unaprjeđenje i obnovu željezničke pruge Dugo Selo – Novska, faza 2. i 3. u tijeku je provedba prve faze projektiranja obnove postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka navedene dionice koja je započela u lipnju 2011. godine, a to su samo neki u nizu projekta koji se sufinanciraju putem EU fondova kroz Operativni program promet 2007.- 2013. i koji će doprinijeti modernizaciji i podizanju konkurentnosti na bivšem X. koridoru, danas koridoru RH1. Trenutno je pri kraju modernizacija dionice pruge Okučani – Novska, a završen je projekt modernizacije pruge Tovarnik – Vinkovci, dok je za projektiranje obnove pruge Okučani – Vinkovci natječaj u tijeku,  a početak radova očekuje se u 2018. godine i njihova vrijednost procijenjena je na 355 milijuna eura.  

Galerija:
 



Pisane vijesti