- Objavljeno: 09.07.2013.
Grčić o liberalizaciji energo tržišta i monetizaciji autocesta
ZAGREB, 9. srpnja 2013. (Hina) - Liberalizacija energetskog tržišta u Hrvatskoj znači da više nema tržišnih iznimki, a otvoreno tržište energenata HEP stavlja u poziciju dobavljača električne energije kao i svakog drugog iz EU koji će se javljati na natječaje i na drugi način opskrbljavati hrvatsko tržište, kazao je danas potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić.
Grčić je to rekao odgovarajući na pitanja novinara u Sesvetskom Kraljevcu gdje je prisustvovao otvaranju tvornice autobusa Pave Zubaka AZ Crobus.
Na dodatni upit je li pri liberalizaciji trebalo možda nekako zaštiti domaćeg proizvođača i distributera električne energije HEP, Grčić je odgovorio da bi to bio jedan vid protekcionizma i zapravo zaštita neefikasnosti o čemu se također mora voditi računa.
Upravo zato je i počet proces restrukturiranja brojnih pa i javnih tvrtki da bi što spremnije ušle na jedinstveno EU tržište. Sada se vide i te neke posebne posljedice ili utjecaji tog tržišta na poziciju nekih hrvatskih tvrtki koje očito nisu na vrijeme uhvatile korak s Europom i sa tržištem te se sada moraju brzo restrukturirati, kazao je Grčić.
Na upit o monetizaciji autocesta napomenuo je kako u tome ima puno nejasnoća u javnosti koje treba razotkrivati jer svi oni koji kažu da Vlada u ovom trenutku želi prodati neko javno dobro, otuđiti i slično, to jednostavno ne stoji.
Radi se, objasnio je Grčić, o dugoročnom najmu, a takve situacije nisu novost jer to već imamo u Istri i na relaciji Zagreb-Macelj gdje dionicama autocesta upravljaju privatni koncesionari.
Sada se u koncesiju želi dati veći dio autocesta izgrađenih uz skupe kredite, koje, kaže Grčić, vraćamo tako da plaćamo izuzetno skupe kamate što stvara ogroman trošak hrvatskoj državi.
Riječ je samo o zamjeni jednog modela financiranja s drugim iz kojeg bi država mogla imati kratkoročne, ali i dugoročne koristi, i mogla bi jedan dio duga otplatiti te tako bitno smanjiti troškove za kamate koji samo u ovoj godini nadilaze planirani državni deficit, zaključio je Grčić.
Grčić je to rekao odgovarajući na pitanja novinara u Sesvetskom Kraljevcu gdje je prisustvovao otvaranju tvornice autobusa Pave Zubaka AZ Crobus.
Na dodatni upit je li pri liberalizaciji trebalo možda nekako zaštiti domaćeg proizvođača i distributera električne energije HEP, Grčić je odgovorio da bi to bio jedan vid protekcionizma i zapravo zaštita neefikasnosti o čemu se također mora voditi računa.
Upravo zato je i počet proces restrukturiranja brojnih pa i javnih tvrtki da bi što spremnije ušle na jedinstveno EU tržište. Sada se vide i te neke posebne posljedice ili utjecaji tog tržišta na poziciju nekih hrvatskih tvrtki koje očito nisu na vrijeme uhvatile korak s Europom i sa tržištem te se sada moraju brzo restrukturirati, kazao je Grčić.
Na upit o monetizaciji autocesta napomenuo je kako u tome ima puno nejasnoća u javnosti koje treba razotkrivati jer svi oni koji kažu da Vlada u ovom trenutku želi prodati neko javno dobro, otuđiti i slično, to jednostavno ne stoji.
Radi se, objasnio je Grčić, o dugoročnom najmu, a takve situacije nisu novost jer to već imamo u Istri i na relaciji Zagreb-Macelj gdje dionicama autocesta upravljaju privatni koncesionari.
Sada se u koncesiju želi dati veći dio autocesta izgrađenih uz skupe kredite, koje, kaže Grčić, vraćamo tako da plaćamo izuzetno skupe kamate što stvara ogroman trošak hrvatskoj državi.
Riječ je samo o zamjeni jednog modela financiranja s drugim iz kojeg bi država mogla imati kratkoročne, ali i dugoročne koristi, i mogla bi jedan dio duga otplatiti te tako bitno smanjiti troškove za kamate koji samo u ovoj godini nadilaze planirani državni deficit, zaključio je Grčić.