- Objavljeno: 01.03.2013.
IPA - Održana prezentacija projekta »Priprema projekata i ostale projektne dokumentacije potrebne za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica«
U petak 1. ožujka 2013. u Hotelu Esplanade održana je prezentacija projekta »Priprema projekata i ostale projektne dokumentacije potrebne za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica«. Riječ je o projektu koji se financira iz EU-ova Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA).
Uz predsjednika i članove Uprave HŽ Infrastrukture svečanoj prezentaciji prisustvovali su dr. sc. Branko Grčić, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar regionalnog razvoja i fondova EU; dr. sc. Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture; Richard Masa, predstavnik Delegacije Europske unije u Republici Hrvatskoj; Maciej Szymański, veleposlanik Republike Poljske u RH, predstavnici lokalne samouprave Koprivničko-križevačke županije te predstavnici izvođača projekata – tvrtke URS Polska Sp. z o.o. u konzorciju s tvrtkama URS Infrastructure and Environment UK Limited i IDOM Ingenieria y Consultoria S.A.
U pozdravnom govoru Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, naglasio je važnost Vb koridora (Rijeka – Koprivnica – državna granica) na čijoj se dionici u etapama izvode različiti radovi.
„Projekt koji danas predstavljamo uklapa se u opredjeljenje Vlade RH oko obnove riječkog prometnog pravca. Za ovaj novi projekt ugovor o izvođenju potpisan je u prosincu prošle godine a koje sa 85 posto financira EU“ rekao je Peričić.
„Prošle godine „lista“ ugovorenih projekata iz fondova EU iz mjeseca u mjesec povećavala se i tako smo prošle godine iskoristili gotovo sva planirana sredstva, istim tempom nastavljamo i ove godine“. Naglasio je da će projektna dokumentacija koju će HŽ Infrastruktura dobiti završetkom ovoga projekta biti podloga za apliciranje za sredstva iz strukturnih fondova potrebna za provedbu radova. „Trenutne procjene su takve da će nam za njegovu izvedbu trebati oko 275 milijuna eura, a gradnja bi mogla početi tijekom 2016. godine“. Darko Peričić iznio je da od projektanata HŽ Infrastruktura očekuje izradu idejnog projekta s pripadajućim studijama i elaboratima uz ishođenje lokacijske dozvole, zatim izradu glavnog projekta s pripadajućim elaboratima uz ishođenje pripadajućih građevinskih dozvola te studiju izvedivosti s analizom troškova i koristi te financijskom i ekonomskom analizom, kao i studiju o procjeni utjecaja na okoliš.
„Osim navedenog, očekujemo i nacrt aplikacije za EU-ovo sufinanciranje radova, kao i okvirnu natječajnu dokumentaciju“, rekao je Peričić.
Na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica u Koprivničko-križevačkoj županiji, nakon završetka cijeloga posla, brzina će na dvokolosiječnoj pruzi biti podignuta na 160 km/h. Na području oko današnjega kolodvora Lepavina, u duljini od oko 6,3 km, napustit će se postojeća trasa i sagraditi potpuno nova dvokolosiječna željeznička pruga te kolodvor Lepavina na novoj lokaciji. Kolodvor Mučna Reka pretvorit će se u stajalište, a umjesto postojećega kolodvora Drnje izgradit će se novi kolodvor koji će novim spojnim kolosijekom biti povezan s kolodvorom Botovo.
Richard Masa ispred Delegacije EU-a iznio je važnost ulaska Hrvatske u Europsku uniju, koji joj osigurava još veću dostupnost sredstava fondova EU. „HŽ Infrastruktura će na taj način doći lakše do potrebnih sredstava iz fondova EU-a. Kolege iz ministarstva i HŽ Infrastrukture do sada su napravile mnogo posla te ste upravo iz tog razloga danas ovdje. Čestitam na ovom projektu i na raznim projektima koji su pripremljeni i koji su u pripremi a kojima je cilj poboljšanje stanja na Hrvatskim željeznicama“, zaključio je predstavnik Delegacije EU.
S obzirom da jedna od projektantskih tvrtki je poljska tvrtka URS Polska Sp. z o.o., nazočnima se obratio i veleposlanik Republike Poljske u RH. „Drago mi je da na početku svog mandata u RH mogu prisustvovati ovakvom događaju te da se stvaraju veze među ljudima, posebice na relaciji sjever-jug, a sve pogodnosti EU-a moći ćete uskoro i sami vidjeti“, zaključio je veleposlanik Szymański.
Ministar dr.sc. Siniša Hajdaš Dončić u svom pozdravnom govoru naveo je važnost kompletnog riječkog pravca te završenih i ugovorenih projekata od Skradnika do Botova i državne granice.
„Završenim radovima na izmjeni sustava elektro-vuče, izgradnjom dvokolosiječnih dionica te modernizacijom pruge vežemo se na mrežu EU-a i glavne prometne koridore. Prije svega, namjera nam je racionalnim projektiranjem podignuti teretni prijevoz iz Luke Rijeka, uz prenamjenu Brajdice i Zagrebačke obale u Rijeci, sa 3,6 neto tona na 11 neto tona te se vezati na trans-europsku mrežu (TEN-T).“ Ministar Hajdaš Dončić naveo je jasna stajališta Bruxellessa da će riječki prometni koridor biti sastavni dio mediteranskog koridora, a Xa koridor sastavni dio mreže Baltik-Adriatic.
Potpredsjednik Vlade RH i ministar dr.sc. Branko Grčić u pozdravnom govoru osvrnuo se na promjenu strategije Vlade u korištenju fondova i implementaciji pripremljenih projekata.
„Vlada se, znajući da su fondovi EU-a najveći upravo za infrastrukturne projekte, odlučila od početka na ulaganje upravo u pripremu projekata za željezničku infrastrukturu. Ovo je treći projekt takve vrste na pružnim pravcima, a uskoro završava sedam projekata u vrijednosti između 600 do 700 milijuna EUR-a. Namjera nam je dio tih sredstava iskoristiti do kraja ove godine i do polovine 2014“, rekao je ministar.
“Odnedavno za projekte koje je odobrila EU nije više potrebno odobrenje za svaki korak Europske komisije, nego sami pratimo sustav kontrole provođenja projekta. Na poticaj RH i svih zemalja EU-a u budućoj shemi projekata financiranih iz fondova EU imamo pravilo N+3 korištenja financijskih sredstava iz fondova, što će omogućiti veću učinkovitost u trošenju sredstava“, zaključio je ministar Grčić.
Nazočnima su se prezentirali predstavnici izvođača projekata – Rafal Poborski (URS Polska Sp. z o.o.), Andrzej Walczynski (konzorcij URS Infrastructure and Environment UK Limited) te Maria Concepción Ortega Ortiz (konzorcij IDOM Ingenieria y Consultoria S.A.). Svojom prezentacijom dali su kratku analizu i presjek radova na projektu »Priprema projekata i ostale projektne dokumentacije potrebne za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica«.