Održana početna konferencija projekta „Izgradnja podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića u Osijeku“

Početna konferencija projekta „Izgradnja podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića u Osijeku“ održana je danas upravo na gradilištu ove investicije, financijski  vrijedne 93 milijuna kuna, a prometno izuzetno značajne za grad Osijek, njegove građane i posjetitelje, ali i za Osječko-baranjsku županiju, gospodarske tijekove i druge djelatnosti. 

Projekt obuhvaća izgradnju podvožnjaka, denivelaciju ceste ispod željezničke pruge Osijek-Zagreb, izgradnju cestovnog i željezničkog mosta, izgradnju ceste ispod mostova i priključnih prometnica sa svom potrebnom infrastrukturom kojom se omogućava kontinuirani promet bez prekidanja prometnih trasa.

Na Konferenciji su sudjelovali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministrica regionalnoga razvoja i fondova EU Nataša Tramišak, župan Osječko-baranjske županije Ivan Anušić, gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan te drugi sudionici i partneri projekta.

"Podvožnjak će olakšati funkcioniranje i pristup gradu Osijeku. S obzirom da se Osijek intenzivno razvija u gospodarskom, demografskom i infrastrukturnom smislu, jedan od projekata koji je preduvjet za još jači razvoj svakako je rješavanje problematičnog južnog prilaza gradu jer su se na pružnom prijelazu stvarale velike gužve. Ovo je projekt čija se realizacija čekala godinama, a zahvaljujući Vladi RH, resornim ministarstvima, Hrvatskim cestama, ali i Gradu Osijeku te Osječko-baranjskoj županiji nove će generacije konačno imati kvalitetnu i visoko funkcionalnu prometnicu", rekao je župan Ivan Anušić.

Zamjenik gradonačelnika Dragan Vulin kazao je kako je ukupna vrijednost projekta nešto više od 93 milijuna kuna, od čega su sredstva Europske unije, iz Kohezijskog fonda 85%, dok su 15% sredstva Vlade RH. "Važnost ovog projekta za grad Osijek je velika jer se upravo na ovoj glavnoj i najopterećenijoj gradskoj transverzali, u jutarnjem vršnom satu bilježi 1.700 prijelaza, a u poslijepodnevnom vršnom satu i više od 2.000 prijelaza, čime prosječan dnevni promet dolazi do brojke od 25.000 vozila. Ovim projektom ostvarit će se značajne uštede vremena za sve stanovnike Osijeka i sve one koji u njega dolaze, a posljedično će se smanjiti i emisije CO2 u atmosferu te razina buke", rekao je Vulin.

Ministar Oleg Butković najavio je da će ove godine biti završeni aktualni radovi na nastavku Koridora 5c u Baranji i obilaznica Belog Manastira. Pri tomu je naglasio iznimno dobru suradnju s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova EU, što je značajno na primjer kod projekta podvožnjaka u Osijeku koji se 85 posto financira bespovratnim sredstvima EU, a ostatak financira Vlada RH. Podsjetio je da se u Osijeku provodi i projekt  nastavka izgradnje Koridora 5c, zatim obnove tramvajske infrastrukture vrijedan više 200 milijuna kuna, također po istom modelu europskog financiranja, obnova željezničkog kolodvora vrijedna je 40 milijuna kuna, tu je i projekt nabave autobusa.

"Na području prometne infrastrukture u Osječko-baranjskoj županiji provodi se puno projekta, na čemu čestitam županu Anušiću koji je neumoran u njihovoj pripremi, inzistiranju na njima i realizaciji, a to se vidi i na terenu. Iako danas u Hrvatskoj puno gradimo, Osječko-baranjska županija prednjači po investicijama u prometnoj infrastrukturi, a gradi se ne samo u Osijeku nego i u ostalim mjestima", kazao je ministar Butković.

Ministrica Nataša Tramišak naglasila je veliku važnost ovog projekta za grad i županiju. Posebno je pohvalila dobru suradnju s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture koje je, kako je kazala, prepoznalo važnost ulaganja u te projekte na području Osijek i OBŽ. Potvrdila je dobru dinamiku realizacije tih projekta te je izgledno da će se sve projekte završiti u zadanim rokovima.

"Na području OBŽ ugovoreno je više od 7 milijardi kuna iz različitih strukturnih i investicijskih fondova, od čega se više od 2,7 milijardi kuna odnosi na Grad Osijek. Zahvaljujući sinergiji i suradnji lokalne i regionalne razine, grada Osijeka i OBŽ, zajedno sa svima nama u Vladi RH i ministarstvima u posljednjih 1,5 do 2 godine ugovoreno je 134 projekta na području garda Osijeka u vrijednosti više od 730 milijuna kuna. To je i pokazatelj koliko se zaista ozbiljno i strateški promišlja te kakva vizija postoji i od strane župana i gradonačelnika da ovo područje učine razvijenijim, boljim i kvalitetnijim mjestom za život, a svima čestitam na vrijednosti ugovorenih projekata, dinamici realizacije", rekla je ministrica Tramišak.

Nakon završetka Početne konferencije sudionici su obišli gradilište Koridora 5c u Baranji gdje je, kako je rekao Boris Huzjan, više od 90% radova dovršeno te očekuje njihov završetak krajem listopada ove godine. "Most Drava je 100 metara dulji od Pelješkog mosta, a dionica od Halasice do Belog Manastira vrijedna je 495 milijuna kuna. U rujnu ove godine planirano je raspisivanje natječaja za zadnjih pet kilometara Koridora te bi za godinu ili dvije, trebao biti završen čitavi Koridor Vc kroz Hrvatsku. Inače, ukupna duljina Koridora kroz Hrvatsku je 88,6 kilometara, a sada je u prometu 59 kilometara", rekao je Huzjan.

"Na području Osječko-baranjske županije niz je prometnih i infrastrukturnih projekata, važnih za razvoj ne samo ovog područja, već i čitavog istoka Hrvatske, a Koridor 5c imat će ogroman značaj za svih pet slavonskih županija. Podsjetit ću da je izgradnja Koridora za vrijeme Vlade premijera Milanovića potpuno maknuta s liste prioriteta te je preprojektirana na brzu cestu, a zahvaljujući ministru Butkoviću i Vladi RH, ovaj je pravac ponovno projektiran u puni profil autoceste. Rezultat toga je međunarodni koridor koji će dodatno obogatiti i ojačati našu županiju u gospodarskom i ekonomskom smislu", kazao je župan Ivan Anušić

"Nakon prošlogodišnjeg otvaranja mosta Svilaj i završetka ove dionice autoceste kojeg očekujemo do kraja listopada ove godine, a zajedno s obilaznicom Beli Manastir, možemo govoriti o ulaganjima oko 570 milijuna kuna. Nadamo se da će nakon provedenog natječaja za posljednjih 5 kilometara autoceste, svih 88 kilometara koji prolaze kroz našu zemlju, biti završeni tijekom 2024. godine. Koridor 5c ima veliku perspektivu jer će u konačnici spojiti Budimpeštu s lukom Ploče, naravno nakon što se izgradi dionica kroz Bosnu i Hercegovinu, koja je ipak složenija i zahtjevnija", zaključio je ministar Butković te zahvalio se županu i Osječko-baranjskoj županiji te Hrvatskim autocestama na uspješnoj realizaciji velikog projekta.



Pisane vijesti