"Imala sam ugodan susret s premijerom Milanovićem s kojim sam razgovarala o izazovima u sektoru prometa u EU te smo zajedno zaključili da se Hrvatska, kao najnovija članica EU-a, aktivno uključila u sve glavne prometne projekte u EU", kazala je Bulc.
Na novinarske upite o projektu Pelješkog mosta, Bulc je odgovorila da zna za to, ali da to nije njeno područje jer je u sklopu regionalnog razvoja.
"Koliko znam, projekt Pelješkog mosta je u procesu i provodi se njegovo vrednovanje, a znam i da Hrvatska ima više mehanizama za ostvarenje tog projekta, kao što ima i više instrumenata u EU za to te je na hrvatskoj Vladi da se odluči koji će mehanizam odabrati", kazala je.
Uz nju, izjavu novinarima je dao i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić koji je rekao da pitanje povezivanje hrvatskog juga nije uopće upitno, a sada se samo radi o poštivanju procedure, koja je EU, napominje, tri do četiri puta složenijom od nacionalne.
"Draft studije predan je Hrvatskim cestama prije 20-ak dana, a ovih se dana, možda već danas, treba pojaviti konačna verzija studije izvodljivosti i utjecaja na okoliš, nakon čega će za Pelješki most krenuti svi drugi razgovori i pronalaženje instrumenta s Europskom komisijom oko tog projekta", kazao je Hajdaš Dončić.
Rekao je i kako je zadovoljan razgovorima s povjerenicom Bulc u kojem su se dotaknuli tri glavne teme.
Jedna od njih su i projekti za CEF (Instrument za povezivanje Europe, odnosno dodatni financijski instrument iz kojeg države članice mogu financirati projekte na devet koridora osnovne mreže), jer je Hrvatskoj na raspolaganju 450 milijuna eura u idućem razdoblju iz tog fonda.
"Na prvi završen natječajni poziv za taj fond Hrvatska je već prijavila 14 projekata, željeznica, ceste, luke. Rezultati se očekuju sredinom srpnja. Sada već spremamo projekte i za drugi poziv, što će nam biti važno posebno zbog željeznice prema Rijeci, a što Hrvatska planira sufinancirati upravo kroz CEF. U sklopu toga planiramo prijaviti i projekt mosta Svilaja", najavio je Hajdaš Doničić.
Kazao je da su razgovarali i o četvrtom željezničkom paketu i liberalizaciji željezničkog putničkog prijevoza za što se, kaže, zalaže da bude riješeno 2021./2022. To bi, po njemu, uz već liberaliziran robni željeznički promet (od 2013.) omogućilo bolju konkurentnost i veći promet željeznice.
Treća tema o kojoj su razgovarali je open sky ili "slobodno nebo", a ministar je povjerenici Bulc prenio da Hrvatska podržava zakonodavni paket koji ide prije svega ka zaštiti putnika.
Na novinarski upit je li povjerenicu za promet upoznao s privatizacijom HAC-a, Hajdaš Dončić je kazao da nije jer je to nacionalna, odnosno unutarnja stvar Hrvatske.
Tekst i foto: Hina