(Slobodna Dalmacija/Ojdana Koharević)
Na prošloj sjednici Vlade izmijenjen je Zakon o cestama čime je, prema riječima ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaš Dončića, uklonjena zadnja prepreka nastavku gradnje Podravskog ipsilona.
Na istoj sjednici potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Branko Grčić istaknuo je da se tako završio proces odleđivanja zamrznutih projekata koji su bili blokirani više mjeseci. Među tim projektima je i nekoliko onih koji su bili zaustavljeni zbog blokade računa građevinskih tvrtki, ujedno nositelja projekata poput „Konstruktora“. Procjena je da se radi o projektima vrijednosti preko 4 milijarde kuna u raznim dijelovima Hrvatske, od čega je mjesecima bila blokirana finalizacija tih projekata u vrijednosti od oko 1,1 milijarde kuna. Tako se očekuje da konačno krene izgradnja dionice autoceste A1 Ravča – Ploče te vijadukta „Otrić – Seoci“ na istoj dionici, potom izgradnja spojne ceste Zagvozd - Baška voda i Tunela „Sveti Ilija“ kroz Biokovo. Kad je riječ o projektima „Hrvatskih cesta“, nastavljaju se projekti Majdan – Jamani – Klis, kao i Solin – Plano, odnosno Plano – Kaštel Stari.
Vrijeme je isteklo
Iako je „Konstruktor“ ušao u predstečajnu nagodbu, posve je nemoguće predvidjeti kako će i kad će se taj proces završiti. Stoga, ni državne institucije nisu više mogle čekati na razrješenje problema posrnulog splitskog građevinara, pa su se odlučili u posao uvesti nove nositelje projekata.
- Jako sam zadovoljan što državne institucije konačno daju prioritet cestama na našem području i veseli nas što će se naći novac i nastaviti s radovima. Ponovit ću po tko zna koji put da ceste na području Splitsko - dalmatinske županije spadaju u najvažnije županijske projekte, no ove su ceste i Tunel „Sveti Ilija“ i od državnog interesa – tako je na Vladinu najavu o nastavku radova na gradilištima cesta na splitskom području reagirao župan Ante Sanader. Osim što je ovo važno za Županiju i za državu, nastavak radova zaspolit će i brojne radnike na gradilištima koji su zbog dužeg zastoja bez posla i bez plaće. Što to znači za svako gradilište posebno pojašnjava Ivana Bekavac, glasnogovornica u Hrvatskim cestama.
- Odlukom Uprave „Hrvatskih cesta“, Poduzeće za ceste „Split“ kao solidarni partner tvrtke „Konstruktor – inženjering“ preuzelo je obvezu izvođenja svih preostalih građevinskih radova koji su prema dosadašnjoj raspodjeli radova pripadali tvrtki „Konstruktor - inženjering“ d.d.. To je posljedica neizvršavanja ugovornih obveza od tvrtke „Konstruktor – inženjering“ d.d. unatoč višestrukim upozorenjima investitora – navodi Bekavac.
Radili i blagdanima
Poduzeće za ceste je od prosinca u potpunosti mobiliziralo kapacitete i počelo izvođenje radova na nedovršenim dijelovima trase. Radovi na gradilištu dionice Kaštel Stari – Plano odvijaju se, nisu se prekidali ni za vrijeme blagdana, a sve kako bi građevinski radovi bili završeni do početka ožujka 2013. godine. „Hidroelektra – niskogradnja“ d.d. Zagreb, kao partner tvrtke „Konstruktor – inženjering“ na izgradnji brze ceste Solin – Klis – Sinj, preuzet će izvođenje svih preostalih građevinskih radova.
Vijesti iz medija