U utorak, 9. prosinca Europska komisija donijela je Odluku da će financirati veliki projekt izgradnje drugoga kolosijeka i rekonstrukcije željezničke pruge na dionici Dugo Selo-Križevci, kao dio Operativnog programa Promet 2007.-2013., a riječ je o prvoj takvoj odluci od ulaska Hrvatske u Europsku uniju budući svi projekti iznad 50 milijuna eura moraju dobiti potvrdu Europske komisije, izvijestili su iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Ukupna odobrena vrijednost projekta je 198 milijuna eura, a udio koji će se sufinancirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj iznosi nešto više od 168 milijuna eura.
Projekt rekonstrukcije i dogradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije željezničke mreže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti promet na cijelom Mediteranskom koridoru, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte povezuje s mađarsko-ukrajinskom granicom. Budući je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala točka ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan promet prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom mrežom.
Dionica Dugo Selo-Križevci prva je dionica sjevernog dijela koridora, a s obzirom da je jednokolosječna podliježe mnogim ograničenjima brzine i jedno je od uskih grla u ovom dijelu koridora. Stoga je cilj kroz ovaj projekt prugu učiniti dvokolosiječnom s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, čime će se zadovoljiti zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omogućiti povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz značajno ulaganje u zaštitu od buke.
Osim toga, značajno će se smanjiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca sa 30 na 18 minuta što će predstavljati uštedu od oko 4 milijuna eura od 2017. godine.
Planirane aktivnosti na projektu uključuju izgradnju drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici duljine 38,2 km, izgradnju 17 novih željezničko-cestovnih i 2 pješačka prijelaza, izgradnju 11 novih nadvožnjaka, 1 podvožnjak i 6 pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 37 kilometara servisne ceste uz kolosijek. Korisnik projekta je HŽ Infrastruktura, koja trenutno provodi drugi krug javne nabave za radove, a potpisivanje ugovora očekuje se krajem ožujka 2015. godine. Početak radova očekuje se u travnju 2015. godine, a trajanje radova je 4 godine.
U razdoblju od 2014. do 2020. godine, planira se nadogradnja i preostalih dionica koridora – modernizacija i nadogradnja od Križevaca do Koprivnice i mađarske granice kod Botova, nadogradnja i rekonstrukcija dvokolosječne pruge na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac te izlaz iz Rijeke. Projekti su sastavni dio liste projekata u OP Kohezija i konkurentnost te se pripremaju za sufinanciranje u programskom razdoblju 2014.-2020.
Pisane vijesti